מדריך בניית אתרים חדשים באינטרנט - צעד אחר צעד

אחסון אתרים

הגיע הזמן לבנות אתר לעסק שלך! אז מה עושים? איך ואיפה מתחילים?

כמו בכל תחום אחר, לפני שנכנסים לפרוייקט חדש, חשוב להבין את הצרכים שלנו. כיצד היית רוצה שהעסק שלך יוצג באינטרנט? בדיקה קצרה באתרים של חברות מתחרות תסייע לך להבין פחות או יותר מה דרוש ממך, או יותר נכון מה יהיו הדרישות שלך מהחברה שתבנה את האתר שלך.



חפש אתרי אינטרנט שאהבת את העיצוב שלהם. ערוך רשימת נושאים שאותם תרצה להציג בפני הגולשים שיגיעו לאתר שלך. אחר כך יש להתחיל לחפש שם מתחם (דומיין) חדש, שתחתיו תבנה את האתר. רצוי מאד לבחור בשם דומיין גנרי, שיהיה קשור מבחינה רעיונית לתחום העיסוק שלך. לדוגמא, אם האתר שלך עוסק בתחום האינטרנט, היה יכול להיות מאד נחמד אם היה לך שם דומיין כמו של האתר הזה:
www.internet.co.il אך מה לעשות, השם הזה כבר תפוס. בשוק הדומיינים הישראליים לא חסרים שמות מתחם איכותיים – כמעט בכל תחום שתרצה.

אחרי שהכנתם רשימת נושאים ובחרת שם מתחם, צריך למצוא שרת אחסון – הוסטינג איכותי. שרת האחסון הוא הבית הפיזי של האתר שלכם, ועליו ישבו קבצי המקור של האתר. בישראל פועלות חברות אחסון אתרים רבות והבחירה אינה קלה, לא כל שכן, אם אינך מכיר ושולט בפרטים טכניים. לכן, מומלץ לבחור בחברת הוסטינג שתיתן לך תמיכה 24 שעות ביממה 365 ימים בשנה. חשוב מאד לבחור בחברה גדולה, הרשומה כחוק וכזאת המציעה ללקוחותיה שרתי איחסון יציבים – ללא נפילות!

אחרי שקנית חבילת אחסון לאתר – הגיע הזמן לבנות!

בשנים האחרונות נוצרה תנופה רחבת היקף בתחום בניית אתרים וכדי לספק את הדרישה קמו בישראל מספר רב של חברות העוסקות בעיצוב והקמת תשתיות אינטרנט. בעת בחירת חברה לבניית אתר חשוב לזכור: יש להיפגש באופן אישי עם החברה המיועדת, לא להסתק במשלוח דואר אלקטרוני או טלפון. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שרבים מהאתרים שתמצאו בתוצאות החיפוש של גוגל בחיפוש: בניית אתרים, אינן חברות אמיתיות ומנוהלת על ידי ילדים, שאולי יודעים לעצב ולתכנת, אך אינם בנויים לתת תמיכה ושרות לקוחות מקצועי – ואלה הכרחיים עבורך.

במקרים חמורים יותר, תיתקלו בבנייה חובבנית, טעויות בסיסיות בהבנת הדרישות שלך, יישום לקוי ושגיאות קריטיות אחרות, שלבט לא יעשו על ידי חברת בניית אתרים מקצועית. מה שצריך לעשות הוא לקבוע ולהפגש עם נציגיהם של כמה חברות שעושות לכם רושם מקצועי, להסביר את הצרכים שלכם, להתרשם מפרוייקטים קודמים ולקבל הצעת מחיר מפורטת.

אם ברצונכם להקים אתר ייחודי ואטרקטיבי לעסק שלכם, שיתבלט ויראה כאתר יוקרתי ומרשים, תצטרכו למצוא חברה מקצועית במיוחד שיודעת מה היא עושה. השיטה הטובה והמומלצת ביותר למציאת חברה העוסקת בתחום זה, הנה בדיקת אתרי לקוחות קודמים, המופיעים בתיק העבודות של החברה – בדרך כלל מוצג באתר האיטנרנט שלה.

אחרי בחירת חברת בניית אתרים מגיע שלב עיצוב האתר שהוא שלב ראשוני ומרכזי בתהליך ההקמה של האתר החדש שלך. כיוון שמדובר בתחום בו הרגש הסובייקטיבי ממלא תפקיד ולכל אדם יש את הסגנון שמדבר אליו, רצוי להכווין את איש המקצוע שבחרת לביצוע העבודה, להראות לו אתרים שאהבת ולהסביר לו היטב את טעמך האישי. אם אפשר, הציגו בפני בונה האתר עיצובים אחרים שמצאו חן בעיניכם. ההפנייה לאתרים שאהבת, ראוי ורצוי שתכלול הסברים לאילו אלמנטים בעיצוב התחברם במיוחד (אם אהבתם אלמנט מסוים באתר, יש להפנות את תשומת הלב לאותה נקודה).

גם אתרים שלא התחברתם אליהם יכולים לסייע להבין את הכיוון הרצוי ולמנוע בזבוז זמן. יחד עם זאת, למרות שמדובר בתחושה אישית ואין נוסחה מתמטית לעיצוב, ישנם כללים ומגמות בתחום שאיש המקצוע בתחום בניית אתרים אמור להכיר ולייעץ לגביהם. העיצוב ממלא חלק חשוב גם בהיבטי נגישות האתר, נוחות הגלישה וממשקי המשתמש.

אחרי בחירת העיצוב שמתאים לך מתחילים בהקמת האתר בפועל. כיום רוב האתרים הינם אתרים דינאמיים, הניתנים לעדכון עצמי על ידי בעל האתר ובאמצעים ידידותיים מאד.

הפלטפורמות באתר הם דינאמיות ומבוססות על מערכות ניהול תוכן, מנהל האתר יכול לבצע את הזנת התכנים באופן עצמאי וללא צורך בידע תכנותי, לאחר שקיבל הדרכה והסברים על המערכת מאנשי חברת בניית האתרים כמובן. אחרי שהבנו מה צריך לעשות מול חברת בניית אתרים, צריך להתחיל לחשוב על אלמנטים של קידום אתרים או פרסום אתרים באינטרנט – זוהי הדרך להפיץ את האתר ברחבי הרשת ולדאוג שהגולשים יגיעו אליך.
לקריאה על אפשרויות אלה ליחצו: פרסום אתרים

בניית אתרים – אילו סוגים של אתרים רצוי שתכיר?

אתרי קטלוג - גלריות

אתרים הנבנים על ידי חברות בניית אתרים במטרה לשמש כקטלוג תמונות - לאומנים, ציירים ואף להצגת תמונות של דירות למכירה. מתאים למעשה, לכל מי שמתבסס על ריבוי תמונות - קטלוג מוצרים ללא יכולת מכירה דרך האתר אלא רק הזמנות ייעוץ, הזמנה לפגישה, יצירת קשר וטפסי הזמנה לסוגיהן.

אתרי תדמית לעסקים

אתרים הנבנים כרטיס ביקור מקוון, במטרה להציג ולתת אינפורמציה אודות החברה, על דרך העבודה, הפרוייקטים השונים ועוד. זהו סוג אתר אינפורמטיבי לחלוטין, שלרוב משלב כמה עמודי תוכן, עמוד יצירת קשר, עמוד המציג לקוחות או פרוייקטים ולעיתים גם גלריית תמונות.

חנות מקוונת – מסחר אלקטרוני מקוון

אתרי מסחר אלקטרוני נועדו בראש ובראשונה לצורך מכירת מוצרי החברה ברשת האינטרנט. זהו למעשה קניון וירטואלי לכל דבר ועניין, דרכו ניתן לראות ורכוש מוצרים שונים כגון: טלוויזיות, מחשבים, ספרים וכל מוצר אחר שתבחר, והכל תוך שימוש באפשרות סליקה מאובטחת של כרטיסי אשראי אונליין. בישראל פועלות כמה חברות בניית אתרים המתמחות בהקמת אתרי מסחר אלקטרוני – או מה שנקרא: E-SHOP.


המלצות שלנו על חברות בניית אתרים, אחסון, קידום אתרים ופרסום מקוון

 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet