מה הקשר בין דומיין טפטים, דומיין חינם ודומיין בעברית

קידום אתרים

כאשר אנחנו מחפשים בגוגל מידע על מוצר, עסק, פעילות או מושג נקבל "אינסוף" תוצאות מהרלוונטי ביותר לפי בחירת גוגל ובסדר חשיבות יורד.

אם נחפש ביטוי שיש בו פוטנציאל מסחרי ויש המבקשים לפרסם מוצר או שירות כלשהו כאשר מחפשים אותו, כמו חיפוש דומיין, אז אנחנו נראה 1-4 פרסומות אדוורדס שמשמעותן מעין מכרז בו המרבה לשלם יהיה למעלה.

לאחר מכן יופיעו 10 תוצאות "אורגניות", לאחר מכן פרסומות נוספות ובתחתית גוגל מציע לגולש: חיפושים הקשורים למילה שחיפשתם כמו למטה את המילה דומיין.


בחיפוש ב- Google.com וכרגע רק באנגלית, גוגל מוסיף לאחר שלושת התוצאות האורגניות הראשונות טבלה של מספר ביטויים תחת הכותרת  "אנשים שואלים גם" שזה בעצם חיפושים שכיחים הכוללים את הביטוי שחיפשתם.

ולמה בעברית לא? עברית שפה קשה גם לגוגל והוא עדיין ממשיך לדבר עברית עילגת ובמבטא אנגלוסקסי. והפעם אני רוצה להתייחס לתחתית התוצאות - חיפושים הקשורים לדומיין.

בתחתית תוצאות החיפוש, גוגל יציע בדכ"ל שמונה ביטויים חיפוש לשירותכם, ביטויים שיכולים להיות מתאימים עבורכם ובהתאמה לביטוי המקורי שחיפשתם.

 


לדוגמא, בחיפוש של המילה דומיין נקבל את ההצעות הבאות:

חיפושים הקשורים ל: דומיין

דומיין וילונות
דומיין טפטים
דומיין בדים
מה זה דומיין
דומיין חינם
דומיין בעברית
דומיין ויקיפדיה
דומיין פנוי

נשאלת השאלה, למה בשלשת ההצעות הראשונות מופיעים ביטויים שנראים לא רלוונטיים:
דומיין טפטים, דומיין וילונות ודומיין בדים.

הכל מתחיל מרחוב הרצל בת"א בחנות קטנה לממכר בדים טפטים ווילונות שלא הרבה שמעו עליה ומשתמשת במותג דומיין.

אז למה דווקא אותם מציע גוגל ומה גורם לו או מה האלגוריתם מאחורי הרשימה של "חיפושים קשורים"

לדעתי שמונה הביטויים הם לאו דווקא ביטויים פופולריים הם ביטויים המורכבים ממילים פופלאריות.

ולמה הכוונה?

מילים נפוצות כלליות בחיפוש יכולות להיות: מחיר, מדריך, חינם, מה זה וכיוצ"ב. לכן גוגל יציע לכם "דומיין בחינם" למרות שזה לא ביטוי נפוץ לחיפוש וכל זאת בגלל שמוצר או שירות מתחבר טוב עם המילה חינם.

דרך נוספת לראות כיצד גוגל משקף את "חכמת ההמונים" והחיפושים המתבצעים מדי יום ברשת היא באמצעות Google Suggest – הלוא היא למעשה ההשלמה האוטומטית של גוגל.

אם ארשום "דומיין" בשורת החיפוש של גוגל אקבל את ההשלמות הבאות:

חיפוש בגוגל

נהוג לחשוב שגוגל מיין את התוצאות לפי פופולאריות, אבל זה לא בהכרח נכון. מנגנון ההשלמה האוטומטית של גוגל (Autocomplete) למעשה לוקח בחשבון פרמטרים רבים כמו עד כמה החיפוש אקטואלי, האזור הגיאוגרפי של המשתמש, אתרים שהמשתמש ביקר בהם לפני כן, חיפושים שהוא ביצע ועוד.

כמובן, כמו תמיד גוגל ארה"ב מתקדם עשרות מונים מגוגל בישראל ולכן ייתכן כי חלק מהפרמטרים האלה לא עובדים היטב בארץ.


 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet