קידום אתרים שיווק ומה שביניהם

קידום אתרים
קידום אתרים הוא אחד מהדברים שעסקים וחברות לא יכולים בלעדיו. מאז הגיעה גוגל אל העולם והחליטה שהיא מסדרת לנו את האתרים הקיימים, הרבה מים עברו בנהר ולא מעט שינויים פקדו אותנו. לפני שנים לא רבות בכלל, כדי לקדם אתרים ברשת האינטרנט כל מה שהיינו צריכים זה לפעול על פי כמה עקרונות טכניים מסויימים וזה הכול. היום הדברים שונים מאוד, וביצוע כמה פעולות טכניות קלות אינן מספיקות. לתמונת קידום האתרים נכנסו פרמטרים נוספים ומה שפעם נחשב לפעילות שיווקית גרידא – היום הוא חלק בלתי נפרד מתהליך קידום האתר.

אז מה בעצם קרה בעולם קידום האתרים?

ובכן התשובה הקצרה היא – הרבה. אבל הרי לא נסתפק בתשובה הקצרה כעת נפרט את הרציונאל שעמד מאחורי השינויים של גוגל בתקווה שנבהיר את השינויים וגם תוכלו להסיק כיצד לפעול כדי לשפר את מיקום האתר שלכם.

מאז הקמתה ניסתה גוגל להציג לגולשים את התוצאות הכי רלוונטיות לשאילתת החיפוש שהקלידו בשורת החיפוש במנוע החיפוש. בהתחלה, אמנם היא אינדקסה אתרים על פי התאמתם למדדים טכניים מאוד: כמות קישורים, מטות: תיאור, מילות מפתח וטייטל, שיבוץ מילות מפתח בטקסטים וכן הלאה. מה קרה בימים אלו? יצא שאתרים בין אם הם איכותיים ובין אם לאו מוקמו בראש תוצאות החיפוש.

עם הזמן גוגל הבינה שבצורה כזו אי אפשר להמשיך. היא צריכה לשים לעצמה למטרה להציג לגולשים אתרים איכותיים, מושקעים ורלוונטיים. על כן, היא שכיללה את האלגוריתם שלה וקבעה סטנדרטים חדשים. מדי תקופה גוגל מעדכנת את האלגוריתם שלה ויוצאת עם הודעה פומבית לציבור הרחב – כך שכל אחד יכול להבין מה עומד להשתנות ולהיערך לכך. אין שום דבר שרירותי בעדכונים של גוגל, יש בהם הרבה הגיון.

כשהזמן נקף ועבר החלה גוגל להוציא עוד ועוד עדכונים רובם ככולם מתרכזים באיכות האתר, אמינותו, התוכן שבו, עדכניות, יכולת לגרום לגולשים להישאר באתר, שיעור חזרות של גולשים לאתר (אמידת נאמנות הגולשים), שיווקיות של האתר, המרות (כמה מכירות האתר עושה, כמה אנשים מבקשים לתקשר עם האתר שירותיו ומוצריו) ועוד.

מבחינת מקדמי אתרים והעדכונים התקופתיים דרשו שינויים לא רק בפעולות כי אם בתפיסה כולה. זה כבר לא קידום אתרים (SEO) זה כבר ראש שיווקי. כעת על מקמי אתרים מוטלת החובה לא רק להביא גולשים לאתרי הלקוחות שלהם הם גם צריכים לגרום להם להישאר באתר, לפעול באתר: לקנות, לשים תגובה, להגיב בפורום ולחזור לעוד....

זה כבר לא קידום אתרים טהור זה גם חשיבה שיווקית, ומי שאין לו את זה לא יכול להמשיך ולהשתתף במשחק!

 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet