הסרת תוצאות שליליות מגוגל

שיווק ואסטרטגיה
האמרה הידועה גורסת שכל פרסום הוא מטבעו חיובי, כך שאין בנמצא פרסום שלילי. עולם האינטרנט, עם זאת, דומה שמאתגר מאד על התפיסה הזו. כמה פעמים החלטתם שלא להשתמש בשירותיו של בעל מקצוע מסוים מכיוון שקראתם חוות דעת שלילית עליו בפורום? כמה פעמים גיבשתם דעה על חברה עסקית רק על סמך הכתוב עליה ברשת האינטרנט?

האינטרנט הוא כיום כלי מרכזי בקביעת התדמית של כל מי שמופיע בו: החל מאדם פרטי, דרך בעלי מקצוע או חברות עסקיות ועד למוסדות ציבוריים, או אפילו מדינות שלמות. מה שרבים לא מודעים אליו, הוא שמאחורי הקלעים של העולם האינטרנט מתרחש פעמים רבות מאבק, שתכליתם קידום התכנים החיוביים על גורם מסוים, והסרת, או לכל הפחות דחיקתם אחורנית, של אלה השליליים. כיצד ניתן לעשות זאת?

האפשרות היעילה: פניה ישירה לבעל האתר

כמו כל דבר שלילי בחיים, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם תוצאות שליליות היא פשוט למנוע אותן מלכתחילה. אלא שגם כאשר הדבר לא נעשה, אין זה סוף הסיפור. האפשרות היעילה ביותר להסרת התוצאות היא פניה לבעל האתר, בו מפורסם התוכן, תוך בקשה שיוריד את התוכן הפוגעני. כאן, חשוב להדגיש שמומלץ מאד שהפניה תהיה מנומסת ועניינת: כל איומי התביעה עלולים לעשות את האפקט ההפוך, ולהביא לכך שבעל האתר יסרב להוריד אותו.

חשוב לזכור שגם כאשר בעל האתר מוריד את התוכן הספציפי מהאתר, נדרש עדיין להסיר אותו גם ממנוע החיפוש עצמו. הסרה זו נעשית באמצעות כלים ייעודיים שקיימים במערכת הניהול של האתר. ניתן לחפש אחר מדריכים מפורטים באינטרנט, כולל מדריך רשמי של Google (באנגלית).

תמיד ניתן לפנות לגוגל

בעל האתר סירב להוריד את התוכן? האפשרות הבאה שעומדת בפניכם היא לפנות לגוגל באופן ישיר. באם יש באתר מידע אישי דוגמת מספר חשבון בנק או תעודת זהות, או לחילופין מידע הברור כפוגעני, ניתן לפנות, באופן מקוון, לכלי בקשת הסרת התוכן של גוגל. הפניה צריכה לכלול את הכתובת המדויקת של האתר בו נמצא התוכן, מילות החיפוש הרלוונטיות וכן הסיבות הספציפיות להגשת הבקשה. אישור הבקשה, חשוב לציין, אינו מובן מאליו כלל.

דחיקה אחורנית

חשוב לתת את הדעת, בנקודה הזו, על כך שגורמים מסוימים הפועלים בתחום התדמית באינטרנט מעדיפים, במצבים מסוימים, שלא לנסות כלל וכלל להסיר את התוצאות, תהא הסיבה לכך אשר תהא. פתרון אחר עבורם יכול להיות יצירת תוצאות חיוביות (למשל, אזכורים בפורומים, מאמרי תוכן וכן הלאה), וקידומם בשיטה האורגנית. כאשר התוכן עומד בסטנדרטים של גוגל, וכמספר הקישורים אליו ממרחבי הרשת גדול, ייתכן כי התוצאות החיוביות ידחקו, עם הזמן, את אלה השליליות אחורנית.

היכונו להליך ארוך

הסרת תוצאות שליליות מגוגל אינה דבר פשוט, והיא לא תתבצע כהרף עין. זאת ועוד, גם כאשר נראה שתוצאה מסוימת נעלמה לחלוטין, היא עלולה לשוב ולצוץ – למשל, כשהתוכן שהיה באתר מסוים יעלה באתר אחר. סבלנות היא מילת המפתח, וצריכים להיות מוכנים לאפשרות של חודשים ארוכים של מאמצים.

 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet