כל מה שצריך לדעת על פייפאל

מסחר אלקטרוני

מה זה פייפאל?


PayPal זו מערכת מסחר אלקטרוני המאפשרת העברת כספים ותשלומים דרך רשת האינטרנט. השירות של PayPal מדומה לעיתים קרובות ל-"בנק וירטואלי" או "ארנק אלקטרוני", זאת משום שניתן להעביר כספים מכרטיס האשראי הישר לחשבון שבחברה.

מערכת פייפאל מאפשרת לסוחרים ולקונים להעביר כסף באופן מאובטח וריכוזי. באמצעות פייפאל, קונים יכולים לבצע רכישות מבלי להזין פרטי כרטיס אשראי באתרי אינטרנט, אלא להזין את פרטי הדואר האלקטרוני בלבד תחת האתר המאובטח של פייפאל. הסוחרים מצידם נהנים מטרנזקציות מהירות, מאבטחת מידע משופרת ומלקוחות אשר בוטחים בשירות של פייפאל. 

פייפאל - היסטוריה

חברת PayPal המוכרת לנו כיום הינה הגילגול של חיבור מוצלח בין שתי חברות שנוסדו בשנת 1998, Confinity ו-x.com. באופן כמעט מתואם, שתי אלו הקימו בנפרד אתר אינטרנט בסוף שנת 1999, שתיהן סיפקו שירותים פיננסים מקוונים, ושתיהן פעלו מאותו שדרת רחוב במחוז קטן שבמיניסוטה ארה"ב.
PayPal

טרום קיומה של חברת PayPal, חברת eBay אשר החזיקה ומחזיקה עד היום בשוק המקוון הגדול בעולם לטשה את עיניה אל התעשיית התשלומים באינטרנט, ורכשה באותה השנה חברה דומה בשם Billpoint. חברת eBay הפכה את Billpoint למערכת המסחר האלקטרוני שלה וקראה בשמה "eBay Payments". המערכת החדשה של eBay הוגבלה לרכישות מסוג המכרז בלבד, דבר שגרם לרוב הסוחרים להשתמש במערכת המתוחכמת שנוצרה מהסינרגיה בין x.com ו-Confinity - מערכת פייפאל.
בפברואר 2000 השירות של PayPal שימש כפלטפורמת תשלומים ל-200,000 מכירות, לעומת 4000 מכירות בלבד באמצעות המערכת של eBay. באפריל 2000, פייפאל היוותה כאמצעי תשלום ל-1,000,000 מכירות. נתונים אלו לא פסחו מעל ראשם של הנהלת החברה, ובאוקטובר 2002 eBay רכשה את חברת פייפאל תמורת מיליארד וחצי דולרים. פייפאל תחת eBay הפכה לחברת הסליקה המובילה בעולם. הצלחת החברה גורמת לסגירת פעילותן של חברות סליקה רבות, ביניהן PayDirect של Yahoo!, כמו כן BidPay של Western Union, ועוד.

בינואר 2008, פייפאל רכשה את הסטארט-אפ הישראלי Fraud Sciences המתמחה בניטור הונאות, זאת תמורת 169 מיליון דולרים. הכלים שפיתחה חברת הסטארט-אפ המקומית שולבו במערכת פייפאל והוסיפו שכבות אבטחת מידע נוספות.

בשנת 2008 היקף הטרנזקציות של חברת פייפאל נאמד בכ-60 מיליארד דולר, צמיחה של 27% לעומת שנת 2007. כיום PayPal פועלת בלמעלה מ-190 שווקים.ומנהלת למעלה מ-160 מליון משתמשים. החברה ממשיכה לצמוח ולבסס את מעמדה במדינות רבות בעולם.

פייפאל בישראל


בתחילת שנת 2010 פייפאל פתחה נציגות מקומית בישראל. את פעילות נציגות פייפאל הישראלית ניתן היה לחוש כבר בחודשים הראשונים:
1) פייפאל הישראלית הצליחה לאפשר לסוחרים ישראלים להעביר כספים מחשבון הפייפאל לחשבון הבנק הישראלי, דבר אשר לא היה אפשרי.

2) שיתוף פעולה עם החברת סליקה באינטרנט הגדולה בישראל, טרנזילה. שיתוף הפעולה מאפשר ללקוחות טרנזילה הקיימים לנהל חשבון סליקה אחד תחת ממשק ניהול מתקדם אחד, ובעברית. לשיתוף הפעולה השלכות רבות: מלבד העובדה שטרנזילה מספקת שירות ותמיכה בשפה העברית, מערכת טרנזילה הינה היחידה בישראל המאפשרת הפקת חשבוניות אוטומטיות עם ביצוע העסקה בפייפאל. החשבוניות חתומות אלקטרונית, ונשלחות ללקוחות הסופיים באמצעות הדואר האלקטרוני. בנוסף, טרנזילה מאפשרת מעקב גם אחר טרנזקציות שנכשלו או שהם במצב של עיקוב זמני בפייפאל.

כיצד פייפאל עובדת?


בכדי למכור שירות או מוצר צריך שלקונה, כמו לסוחר, יהיה חשבון ב-PayPal. השירות לוקח עמלה מהמוכר על כל רכישה שמתבצעת מהאתר שלו. גובה העמלה משתנה בהתאם לסכום החודשי המועבר, אך לרוב נע בין 2%-3% לעסקה.

לפרטים נוספים אודות פתיחת חשבון בפייפאל: חשבון פייפאל

 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet