8 דרכים להביא יותר תנועה לבלוג שלך

שיווק ואסטרטגיה

אין מי שלא רוצה לקבל יותר תנועה לאתר או לבלוג שלו, אבל חלק גדול מאתנו לא מודע לכל הדרכים בהם ניתן לעשות זאת. במאמר שלפניכם נציג שמונה דרכים שונות כיצד להביא יותר תנועה לבלוג שלכם בלי להשקיע שבועות על גבי שבועות בשיווק עצמי וגם לא הון תועפות על פרסום.

SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש היא אחת הדרכים הבסיסיות ביותר להביא יותר תנועה לבלוג שלכם. בעיקרון, מה  שאתם צריכים לעשות זה לחפש את מילת המפתח או מילות המפתח הראשיות של המאמר (לדוגמה , לפוסט כמו "משכנתא בריבית קבועה – למה דווקא עכשיו?" נבחר את שתי המילים "משכנתא" ו – "ריבית קבועה") ולשלב אותן בתיאור הפוסט (Meta Description), בכותרות הפנימיות שלו וכמובן בטקסט.

חשוב מאוד שמילות המפתח יופיעו בצורה טבעית ולא ממוכנת מדי על מנת שלקוראים יהיה נוח לקרוא את הפוסט והוא לא ייחשב לספאם בעיני גוגל. במידה ואתם מעוניינים לבצע את עבודת הSEO בעצמכם, לפחות בתור התחלה, מומלץ להיעזר במדריך קידום אתרים למתחילים מהבלוג של דניאל זריהן או לקריאה נוספת באתר אינטרנט - קידום אתרים שיווק ומה שביניהם.

PPC PPC הוא הפרסום הממומן של גוגל, כלומר התוצאות הלא אורגניות, אלא התוצאות שמופיעות כמודעות בצדדים של המסך. בעבר היה מקובל לחשוב שרק עסקים מסחריים צריכים קמפיינים של קידום ממומן, אלא שהיום תמונת המצב השתנתה משתי סיבות עיקריות :

א. בלוגים רבים יושבים בעצמם בתוך אתרים מסחריים או שהם נועדו לקדם את שירותיו של כותב הבלוג (לדוגמה, בלוג על שיווק בפייסבוק נכתב על ידי אדם שמציע את עצמו כמפעיל דפים עסקיים או מריץ קמפיינים בתוך פייסבוק) .

ב.התחרות על תשומת הלב של הגולש נעשית יותר ויותר קשה מיום ליום ולכן אין סיבה אמיתית לא להריץ קמפיין גם אם האתר שלכם הוא לא אתר מסחרי כלל. לדוגמה, אם כתבתם על "אימוץ כלבים – לא מה שחשבתם", ייתכן שתרצו שכל מי שיחפש בגוגל את המילה "אימוץ כלבים" יגיע אליכם גם דרך המודעות הממומנות. היתרון של בלוגרים לעומת מפרסמים אחרים הוא שבדרך כלל לא מדובר במילות מפתח תחרותיות במיוחד ולכן ההוצאות על הפרסום הן מינימאליות ואפשר לנהל את הקמפיין באופן עצמאי.

פלטפורמות להפצת תוכן : אאוטבריין וטאבולה – אאוטבריין וטאבולה הן שתי מערכות הפצת התוכן הגדולות ביותר כיום. העיקרון שעומד מאחוריהן הוא שאתרים מסוימים קשורים אחד לשני מבחינה נושאית ומבחינת תחומי העניין שלהם, ולכן אפשר להציע למשתמשים לקרוא עוד מאמרים קשורים דרך קישורים שמופיעים בסוף הפוסט הנוכחי. כך כל האתרים שמשתמשים באותה פלטפורמה מרוויחים תנועה אחת מהשני והגולשים עצמם נחשפים ליותר תוכן רלוונטי, ולכן בסופו שד דבר כולם מנצחים.

פורומים – הרבה אנשים חושבים שהגיע סוף עידן הפורומים, אבל האמת היא שגם אם הפורומים אינם פעילים ושוקקי חיים כפי שהיו בעבר, עדיין יש בהם דיונים וחילופי מידע מעניינים, במיוחד בנישות מאוד ספציפיות. (לדוגמה, קיימים היום לא מעט פורומים בנושא קידום אתרים במנועי חיפוש ספציפיים כמו בינג, גוגל ויאהו, וגם ברשת הישראלית ניתן למצוא פורומים דומים).

 אם תפרסמו את הפוסט שלכם בפורום אינטרנטי ותקפידו לא לחרוג מהכללים של הדבקת הודעות כפי שנקבעו על ידי מנהלי הפורום (האדמינים), תוכלו להשיג לא מעט חשיפה וגם לעורר דיון מסביבו שבתורו ימשוך אליו עוד גולשים שירצו לדעת "על מה המהומה" (זה לא אומר שכל הפוסטים שלכם צריכים להיות פרובוקטיביים, אבל לפעמיים גם זה לא מזיק...).

פייסבוק – כמעט כל מי שמנהל היום בלוג יודע שפייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והנחשבת ביותר כיום. יחד עם זאת, הרבה בלוגרים מסתפקים בהדבקת הפוסט על הקיר שלהם מתוך מחשבה שהחברים שלהם כבר יעשו את יתר העבודה. לעומת זאת, אפשר להרחיב את התפוצה של הפוסט אם מקפידים להדביק אותו בשעות מסוימות שידועות כשעות השיא (שעות הערב או שעות העבודה ובעיקר בימי חול).

לא פחות חשוב לחפש קבוצות רלוונטיות להדביק בהן, יש היום בפייסבוק מאות אלפי קבוצות שונות עם אלפי חברים ולכן מי שלא חבר בקבוצות הללו פשוט מפסיד במה טובה מאוד להפיץ את עצמו. אם יש לכם במעגל החברים גם קולגות מהתחום (וכדאי מאוד שיהיו לכם), בקשו מהם להמליץ לכם על קבוצות טובות ואולי אפילו לצרף אתכם לקבוצות פרטיות שלא מופיעות בחיפוש הרגיל של פייסבוק.

לינקאדין – רובינו מכירים את לינקאדין בתוך רשת חברתית מקצועית בה אנחנו מפרסמים את הפרופיל העסקי שלנו, מרחיבים את רשת הקשרים שלנו ושולחים הודעות למשתמשים אחרים. אבל מסתבר שללינקאדין יש גם רשת להפצת פוסטים בשם Pulse. ברגע שנכנסים אל פולס, נפתח עורך טקסט דמוי וורדפרס או וורד באמצעותו אפשר לכתוב ולפרסם פוסטים, כולל קישורים ישירים לאתר שלכם. כדי שאנשים יגיעו אל הפוסט ויחשפו אליו, אפשר גם לתת לו תגיות פופולאריות או לצרף אליו תמונת קאבר גדולה.

בלינקאדין יש גם קבוצות הדומות למדי לקבוצות בפייסבוק בהן אפשר לפרסם הודעות ולקשר לפוסטים באתר שלכם. וגם כאן חשוב מאוד למצוא את הקבוצות הנכונות ולהתחבר לקהל היעד המתאים ביותר.

פינטרסט – פינרסט הוא אתר בו כל אחד יכול להעלות את היצירות שלו, בין אם מדובר בצילומים, תמונות או איורים. לכל יצירה כזו ניתן להוסיף דף בית, כך שייווצר קישור של "למד עוד" שיוביל את הגולש ישירות לאתר של מי שיצר את היצירה. לכן, אם יש לכם בלוגים בתחומי הצילומים, האיורים או היצירה באופן כללי, פינטרסט יכול להיות מקור מצוין להביא עוד קוראים לבלוג שלכם ולחשוף אותם לדוגמה לתהליך היצירה של מה שפרסמתם בפינטרסט.

שיווק באמצעות מייל – זו אולי הדרך הבסיסית ביותר, אבל כזו שעדיין עובדת מצוין בנישות של בלוגים. תנו לגולשים שלכם דרך קלה ופשוטה להירשם לרשימת תפוצה (רצוי לעשות זאת באמצעות טופס עם שדה אחד של מייל). לאחר מכן תוכלו לנהל בדיוק איזו עדכונים אתם שולחים לגולשים וכך תרוויחו תנועה סופר מפולחת ורלוונטית לבלוג שלכם. בניגוד למה שמקובל לחשוב, לא חייבים בהכרח להשתמש בשירותים שעולים כסף וגם שירותים חינמיים כמו Feed Burner יוכלו לעשות את העבודה.

 

 

 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet