“כל הזית" - שיווק באינטרנט על ידי חברת קידום אתרים

שיווק ואסטרטגיה
חשבתם ששיווק באינטרנט נגמר בלהגיע למקום הראשון בגוגל? בטוח שחשבתם שאם לא במקום הראשון אז לפחות בעשרייה הפותחת.
בו נאמר שאתם הבעלים הגאים של עסק מצליח. נגיד יצרנים או משווקי חמוצים וזיתים בקופסאות. כשזה מגיע למלפפונים חמוצים פשוט אין עליכם. העסק משגשג ומהר מאוד אתם  מגיעים למסקנה שהשוק בארץ פשוט קטן עליכם והגיע הזמן לכבוש לא רק מלפפונים אלה גם את שאר העולם. ניגשתם למלאכת השיווק באינטרנט, כלומר קניתם שם דומיין עסיסי ובניתם אתר מושקע באנגלית ובשלב מסוים חלחלה לתודעה שלכם ששיווק באינטרנט זה יותר מסתם בניית אתר אבל אתם לא במאה אחוז סגורים מה הצעד הנדרש הבא.

כשחיפשתם באינטרנט נתקלתם בהרבה מאוד אתרים של, כמה מפתיע, חברות ל . . .קידום אתרים, שעזרו לכם להגיע למסקנה שהמשיח הגואל ירד מחמורו ועבר לעיסקי ה- SEO. שוב חיפשתם בגוגל וסוף סוף מצאתם חברה שמבטיחה שהיא תעיף אותך מעלה מעלה בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש. עכשיו, אתה כבר איש אנשי עסקים ממולחים שמשמרים היטב את תחושת ההחמצה מיום ההולדת של גיל 21 כשראיתם שעדין לא הגעתם לירח, כלומר לא עשו אותכם בחומץ, אבל מציעים לכם מקומות ראשונים בגוגל, מה, לא תיקחו? וכל זה כמובן במחיר שלא כדאי להחמיץ, ובריטיינר.
מיד סגרתם את העסקה עם חברת קידום האתרים המלאה בצעירים יפים ונמרצים שהרעיפו עליכם מינים של צירופי אותיות מרשימים באנגלית. הם התחילו בחשו לכם את הטקסט באתר חמוצי-סבבה.קום המושקע ואחרי חודשיים של באלגן קיבלתם מהם אימייל נרגש, מעוטר במספר רב של טבלאות המוכיחות שהתקדמתם בדירוג החיפוש למקום 27 במילת החיפוש החשובה: “זיתים טורקיים דפוקים”.
כעבור חודש וכמה אלפי שקלים מגיע דו”ח באי מייל נרגש עוד יותר – “החודש אנחנו ממשיכים בקו העלייה. הצלחנו להגיע לתוצאות ממש מצויינות: מקום 9 בגוגל במילות החיפוש ‘זיתים טורקיים דפוקים’. ניתן לראות אפילו שהתחלתם לקבל תנועה באתר כתוצאה מהעבודה היסודית שלנו“. האי מייל הנרגש מסתים בהבטחה לא פחות נרגשת “ אנו שמחים לבשר לכם שהצטרף לכוחותינו עובד חדש, חכמו לוג, ילד גאון לפני גיוס ליחידה מובחרת בבקו"ם שפיתח נוסחה לקיצור, הפשטה, התאמה והלבשה למילות החיפוש, יתכן וכבר תראו בקרוב במו עיניכם תוצאות מפתיעות ובאנגלית.
ואכן חודש מאוחר יותר אף על פי שלא מכרתם אפילו רבע זית יותר, אתם מגלים בדוח חגיגי במיוחד שהתנועה באתר שלכם עלתה באפן ניכר. לדברי הדו”ח, “קיבלתם המון כניסות לאתר, אנחנו חושבים שעקב ההתעניינות הרבה באזורים מסוימים בעולם, במיוחד בכורדיסטאן, שווה לכם לשקול את העמקת הפעילות הכלכלית של החברה שם וברמות גרוזיה הדרומית“. הדו”ח לא שוכח לציין כבדרך אגב, את מילות החיפוש המצומצמות והמצטיינות של החודש:
טורקים דפוקים ,Fucking Turks
הסיפור אינו מבוסס על מקרה אמיתי, באופן מדהים הוא מבוסס על מקרה די דומה , אולם ממחיש שפעילות עסקית באינטרנט דורשת ראייה כוללת, הבנה שיווקית אסטרטגית ותכלס נסיון.

נכתב על ידי דרור גליקסמן,
יועץ לשיווק באינטרנט בחברת WebWhile Internet Marketing.
 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet