מפצחים את סודות השיווק באינטרנט – חינמלך

שיווק ואסטרטגיה
ברחוב ויצמן ניצב איתן המוסד פיצוחי חזי. לא משנה באיזו עיר ומאיזו עדה כי כמעט כל עיר בישראל מתגאה ברחוב ויצמן משלה . וראו איזה פלא,  בקניון רננים ברעננה העזו לפתוח ממש באמצע הקניון פיצוצייה בין הסושיה לקפה גראנדה. אולם בעוד בפיצוחיות בויצמן יושבים אנשי עסקים ממולחים תרתי משמע, הביקור בקניון רננים גרם לי להבין שהפיצוחיה מנוהלת על ידי טירון לא מפולפל. איך אני יודע? מכיוון שכשעברתי בקניון ובמקרה ראיתי שבין השחורים בלי מלח לקשיו נח לו השלט הבא “אין צורך לטעום, הכל טעים!”  

אז מה ההבדל בין פיצוחי חזי מויצמן לפיצוחי גראנדה מרעננה אתם שואלים? ובכן לא מדובר באגוז קשה לפיצוח. חזי הממולח והמפולפל מויצמן כבר מזמן הפנים את הכלל שמתנוסס מעל כל מצגת של מיזם שיווק באינטרנט תחת המונח הנוצץ- freemium  המשלב בין Free   ל-Premium . חזי  גם יודע שאם מתוך עשרות אנשים שיעברו ברחוב ויקחו בוטן או גרעין שחור יעצור אחד וירביץ קנייה לקראת שידור של משחק השבת, הנתינה החינמית השתלמה ובגדול. רבים מאוכלי החינם בין העוברים והשבים יחברו בקשר אסוציטיבי בין הנתינה, הטעם המצוין וחזי פיצוחים ובפעם הבאה שהם מארחים הם ידעו לאן לגשת. יכול להיות שבעוברם בויצמן הריח יגבר עליהם והם כבר לא ירגישו בנח לפלח בוטן אמריקאי אז הם יקנו 100 גרם במזומן הפעם. יכול להיות שהם ידרשו לעוד מספר חוויות חינמיות עד שהם פשוט יתמכרו לחוויה.
 
אבל לעומתם גראנדה הטירון מהקניון עדיין מבסוט בודאי מההברקה של הקופי רייט שלו. באמת, משעשע אבל לא בטוח שמוכר ומפספס את ההזדמנות שבהעלמת עיין מהמפלחים לייט.
 
כמה תובנות יסוד לגבי פרימיום שכל מיזם שיווקי באינטנט יכול לאמץ:
 
א.      בדלו בין הסחורה המזמינה אך הזולה ליקרה.
שימו את הגרעינים השחורים והחומוסים מקדימה. את אגוזי המקדמיה ושאר הסחורה היקרה הרחיקו מהמפלחים כך שיהיה ברור שהיא בתשלום. ובשפת השיווק באינטרנט- רוב הפיצ’רים של המוצרים או השירותים יכולים להיות או להטעם בחינם. כמינגד הציגו את הפרימיום בכבוד ובגאון אבל הגבילו את הגישה למשלמים בלבד תוך כדי כך שאתם מביאים דוגמאות, עדויות וניתוח מיקרים של לקוחות משלמים.
 
ב.      יש גבול
מפלחים סידרתיים שלא יודעים את גבול הטעם הטוב ופשוט אוכלים בלי חשבון תוך עיון בעמוד הספורט ניתן להזמינם למבצע של קנה שחורים וקבל פיסטוקים בחצי מחיר. ובשפת השיווק באינטרנט - הגבילו משאבים - כמו רוחב פס, נפח דיסק ואיחסון, זמן שימוש.
 
ג.      הגבילו את מספר הטועמים (משתמשים)
ילד אחד יכול לטעום עבור כל המשפחה. הסבתא יכולה לקחת ביס מהילד
 
ד.      חינם יצירתי
כמו שיהונתן גפן כבר הבחין בכבש השישה עשר - “והריח בחינם”. אם הסחורה שווה הרבה - תמצאו מה באמת אפשר לתת והרבה, טחינת קפה בשביל הריח מעבירה באזז מגנטי בכל הרחוב. אז מיזמי שיווק – קטן עליכם לטחון קצת  ג’אווה ולשחרר איזה באז שיסובב ראשים ברחובות הנכונים.
 
נכתב על ידי דרור גליקסמן,
יועץ לשיווק באינטרנט בחברת WebWhile.

 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet