חוות שרתים ירוקה

חוות שרתים

בתחילת מהפכת החשמל, המכשירים שצרכו הכי הרבה אנרגיה היו נורות – תאורה מלאכותית הייתה דבר חדשני שאפשר לאנשים להמשיך לעבוד אחרי שעות החשיכה. לאורך השנים התפתחו היכולות האלקטרוניות של התרבות האנושית והיום אנחנו מוקפים בעשרות ומאות מכשירים שונים שמשתמשים בחשמל לפעולתם השוטפת, ואמצעי התאורה הם משהו מובן מאליו.

מחשבים הם אחת המכונות המורכבות ביותר שנמצאות בשימוש יומיומי, מה שגורם לצריכת חשמל גבוהה ויצירת חום רב. חוות השרתים, המקום בו מאוחסנים המחשבים המשתמשים כשרתי אינטרנט, נדרשת להיות מקוררת לאורך כל שעות היום. צריכת החשמל של מערכות המיזוג, יחד עם זאת של השרתים עצמם והמערכות השונות שמלוות אותם – ניטור, הגנה ואבטחת מידע – צורכים כמויות עצומות של חשמל, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

צריכת חשמל גבוהה מעמידה קשיים בעולם המודני. ראשית, בגלל העלויות ההולכות והגבוהות של החשמל, שנובעות מעליה בעלויות דלקי המאובנים בהם משתמשים לייצור החשמל. שימוש בדלקים אלו מוביל לקושי השני, החמור יותר, בייצור החשמל - זיהום סביבתי. שריפת דלקי מאובנים גורמת לייצור מוגבר של גזי חממה שתורמים להתחממות הגלובלית.

אז מה עושים? על מנת להתגבר על אתגרים אלו בהפעלת חוות השרתים, באינטרספייס שדרגו את חוות השרתים לחווה ירוקה.

חוות שרתים ירוקה פועלת בשתי חזיתות.

הראשונה, הפחתת צריכת החשמל ופליטת החום על ידי השקעה בציוד בטכנולוגיה חדשנית שעובד בסטנדרטים בין לאומיים גבוהים לאיכות הסביבה. בנוסף, חוות השרתים תוכננה תוך כדי תשומת לב לזרימת האוויר בחדש ופיזורו בצורה האופטימלית ביותר האפשרית על ידי מערכת בקרת האקלים.

החזית השנייה היא עבודה פעילה להפחתת הזיהום העקיף של צריכת החשמל על ידי הפחתת התלות ברשת החשמל הישראלית, המשתמשת בדלקי מאובנים, באמצעות פריסת מערכת פאנלים סולארים המזינים ישירות את החווה. נעשה מאמץ להתאים את הציוד בחוות השרתים לניצול מירבי של אנרגיה מתחדשת זו.

חוות השרתים הירוקה היא הצעד הראשונה בפילוסופיה הירוקה המובילה את תחום האנרגיה המתחדשת ותמשיך להיות בחוד החנית של המהפכה הירוקה בישראל.

 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet