הקש ב- Cache

חוות שרתים
טוב, אז בניתם את האתר הכי מדליק בעולם. ממש המילה האחרונה בשילוב טכנולוגיות פלאש ו- html  דינאמי. אולי גם הוספתם קצת Java ו- תוכנות CGI מפולפלות. כבר השווצתם בפני הבוס ושלחתם את הקבצים החדשים לתפוצת נאט"ו, על מנת להראות ולאשר את יצירת המופת שלכם- האמירה האחרונה בתחום המשלבת מדע ואומנות.

 

מיד תוכלו להצדיק את האמון שנתנו בכם כששכרו את שירותכם. Webmasters  בחברת היי-טק או בחברת פיתוח אתרים צעירה. עוד מעט האתר יעלה ותוכלו להפיץ את בשורת המוצר והחזון של החברה, עיני כולם בחברה נישאות אליכם בהערצה.  קיבלתם אור ירוק מהבוס ואתם מתענג לצלילי תוכנת ה- FTP המעלה ומשחררת קבצים לשרת ולאוויר העולם. ואז הסיוט מתחיל:

בהתחלה זה טלפון מלחיץ מסמנכ"ל השיווק שנמצא בסיבוב עסקים במזרח הרחוק. הוא לא מצליח להיכנס לאתר. אחר כך המפיץ מגרמניה שולח e mail ומתריע שהאתר זוחל. עוד ועוד טפטופים של תלונות דומות מצטברות לנחשול של הטרדות - "תעשה משהו, כך זה לא יכול להמשך אנחנו מפסידים הזמנות !" נוזף המנכ"ל. אתה בודק אולי השרת, אולי הספק, אולי הקווים עמוסים. אתם מתקשים להבין. בקורס פיתוח האתרים לא הזכירו תופעות כאלה, עוד כמה טלפונים לחברה בברנז'ה והתמונה מתחילה להתבהר, מה שיש לאחרים ואין לכם זה אחד מהשניים מיצוב טוב של שרת האינטרנט שלך בשדרה המרכזית וכן, כמובן המילה האחרונה- פתרון caching או מערכות שיכפול והאצת תכנים.  

 

אז מה זאת בדיוק מילת הקסם הזאת שכולם מדברים עליה?  caching הנה פשוט האפשרות של המבקר באתרך למשוך את הקבצים של האתר או של רובו משרת מקומי.  סביר להניח שאתר האינטרנט שלך יושב על שרת אינטרנט שבמקרה הטוב נמצא בסמיכות לעמוד השדרה של הרשת בארה"ב. עדיין, על מנת ולבקר באתר שלך, גולשים ברחבי העולם צריכים למשוך את הקבצים של האתר שלך דרך ספקי גישה מקומיים וקווים בינלאומיים.

 

הפתרון שמציעות מערכות caching הוא פשוט לכאורה המערכת מציבה שרתים בתפזורת אצל ספקי גישה בכל רחבי  העולם. אתר המחובר לשירותי caching משוכפל ומופיע בו זמנית בעשרות ולפעמים שרתים בפיזור גלובאלי. התחכום של המערכות האלה הנה היכולת לפענח ולנתב את הפניות של הגולשים לאתרך לאותו שרת שבו יושב שכפול האתר שלך המעניק למבקר זמן גישה מינימלי, דבר המבטיח לך נגישות מידית לאתר כמעט מכל נקודה בעולם! מערכות caching משוכללות יתמכו בשכפול עכשווי של אתרי תוכן דינמי ואפילו תוכן של Streaming.

 

בנוסף, שיכפול אתרך במערכת caching מוסיפה חיזוק משמעותי ליציבות אתרך. גם אם שרת האם שלך נופל או נתקע לזמן קצר, גולשים עדיין יוכלו למצוא קבצים בשרתים המקומיים. אתרים שאינם סובלים זמני נפילות, כגון cnn.com  או yahoo.com כבר מזמן אימצו את שיטת ה caching להבטחת נגישות.

 

פתרון זה, נכון להיום מתאים לאתרים בהם הגישה הבינלאומית לתכנים או להורדת תוכנות מכל העולם היא הכרחית. לתענוג הזה של שיכפול אתרך יש מחיר. שרותיי caching מתומחרים בדרך כלל לפי סה"כ תעבורת הנתונים החודשית או לפי מודל המבטיח רוחב פס גבוה, אולם במקרים רבים השימוש במערכת זו חוסך עלויות החזקת קוים ושרתים. יותר ויותר חברות מגיעות למסקנה ששירות האצת תכנים תבטיח שיפור ביצועים מדהים לחברות התלויות בעסקיהם באינטרנט. פעילות caching נכונה יכולה להבטיח זרימת "קאש" ללא הפרעה.


מאת דרור גליקסמן

הכותב הנו סמנכ"ל השיווק לשעבר בחברת InterSpace המתמחה בפתרונות אחסון אתרים.
 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet