אתרי חדשות הגולשים

אינטרנט כללי

אתרי חדשות הגולשים (אתרי תיוג) המובילים בישראל

אתרי תיוג אלו אתרי חדשות שתוכנם מבוסס על המלצות הגולשים בלבד. אתרי תיוג, בעברית עממית נקראים גם אתרי "דיגדוג" (המקור אינטרספייס), על לשון האתר האמריקאי המוביל בעולם לתיוג חדשות – Digg.com ומלשון דיגדוג האתר אליו מפנה הקישור. משתמשי אתרי התיוג, מצידם, משתפים חדשות בהם הם נתקלו או יצרו ומצביעים לטובת או לרעת ההמלצה. אתר החדשות השיתופי מצידו, מציג את התכנים החדשים, המעניינים, והמומלצים ביותר ברשת האינטרנט. לרוב, סוגי התכנים הנגישים לגולשים הם מאמרים, קטעי וידאו, ותמונות.

אתרי חדשות הגולשים נחשבים לשילוב של רשתות חברתיות ואתרי חדשות מסורתיים, כחלק מתקדם באבולוציית הרשת. מומחים רבים מסכימים כי סופו של הווב 2.0 מסתיים באתרי תיוג שכן לא רק שהגולשים הופכים לכתבים וליוצרי התוכן העיקרי ברשת, אלא שהם גם קובעים מהן החדשות, ובעצם כך הופכים לעורכים של הרשת – כל זאת בניגוד למדיה המסורתית בה הכותב, העורך והקורא הינם שלוש ישויות שונות.

באמצעות הפלטפורמות של אתרי חדשות הגולשים, המשתמשים שממליצים על המאמרים של עצמם יכולים לזכות בתנועת גולשים רבה לאתרם, עצם הקישור למאמר מסויים שהפך לפופולרי. בנוסף לתנועה הפוטנציאלית אשר אתר חדשות יכול לייצר, הוא מאפשר אינדוקס מהיר של כתבות חדשות במנועי חיפוש. מומחי קידום אתרים מסכימים שבנוסף לכך יש משמעות נוספת בגוגל ובשאר מנועי החיפוש. התנועה והפופלריות של קישור מסויים מאתר חדשות מוכיחים כי הדף רלוונטי ופופלרי יותר, ועל כן דירוגו של קישור שכזה (כאמור מאמר/ קטע וידאו או תמונה) במנועי החיפוש עלול להשתנות לטובה.

להלן אתרי חדשות המובילים בישראל לשנת 2009

1.    הזרקור

הזרקור הוא אתר דיגדוג מהיפים שברשת. מבין אתרי החדשות באינטרנט הישראלי, הזרקור הוא מהמגניבים ביותר. היעילות, המהירות והנוחות הפכו את הזרקור לאתר הנושף בעורפו של חדש HOT.

יתרונות
•    ניווט נוח במיוחד
•    ניתן "להדליק זרקור" לחיוב, ו-"לכבות זרקור" לשלילה
•    ניתן לשתף גם מאמרים וכתבות, גם סרטונים וגם תמונות
•    נוחות משתמש מקסימלית
•    גוגל "אוהב" את הידיעות שהזרקור מגיש
•    תמיכה ראויה לשבח מצוות האתר בעת הצורך

חסרונות
•    העיצוב הגרפי נוח לעין, אך עם זאת האתר עצמו רווי בפרסומות
•    אין תוסף לדפדפן באמצעותו ניתן לבצע הגשה מהירה לאתר הזרקור
•    אין כפתור לבעלי אתרים באמצעותו ניתן לתת לגולשים הזדמנות להמליץ על חדשה

הזרקור


2.    שווה קריאה

שווה קריאה הוא כנראה אתר התיוג מהוותיקים ביותר באינטרנט הישראלי. שווה קריאה, שפועל עוד משנת 2006, הינו אהוב במיוחד על פלטפורמות בלוגים חינמיים כגון Café The Marker ו-Israblog. לאתר קהילה גדולה של משתמשים. באתר ניתן להמליץ על ידיעה על ידי לחיצה על הכפתור "שווה".

יתרונות
•    פופלרי בקרב בלוגרים
•    עידכונים מהירים במיוחד
•    האתר חצה את מספר ה-10,000 משתמשים רשומים
•    ישנו כפתור המלצה על ידיעה לבעלי אתרים
•    שווה קריאה מציע סרגל כלים שממנו ניתן לבצע הגשה מהירה, לראות קישורים מעניינים, וערוצי טלווזיה בסיסיים. הסרגל מתאים לדפדפן פיירפוקס ולדפדפן ספארי.

חסרונות
•    שווה קריאה אינו נוח לעין, ועיצובו מיושן למדי
•    האתר אינו אתר מהיר ולעיתים נתקל בבעיות עם השרת עליו הוא יושב
•    הניווט באתר לוקה בחסר
•    גוגל ומנועי החיפוש "אוהבים" את האתר, אך מבחינת קידום אתרים הקישורים היוצאים מהאתר פחותי ערך מכיוון שהם מסוג nofollow

חדשות - שווה קריאה


3.    תפוז HIT

תפוז HIT נבנה בשיתוף פעולה מלא עם חברת המשקאות פפסיקו, משווקת ומייצרת המשקה פפסי. כרוח המותג של המשקה, כך האתר – צעיר, רענן וקליל. ניתן למקסם ידיעות מעניינות ("מקסם" מלשון Max – קרי Max It – קרי Pepsi Max)

יתרונות
•    הגשת קישורים באמצעות תפוז HIT היא מהמהירות שבאתרי התיוג
•    קהילת משתמשים פוטנציאלית גדולה במיוחד (קהילת משתמשי תפוז)
•    בניגוד לשאר אתרים הדומים ל-דיג, בתפוז HIT ניתן לדווח על ידיעה או תוכן לא ראוי
•    מעוצב כהלכה ואינו עמוס בפרסומות
•    האתר פועל כסוג של רשת חברתית וניתן לשלוח מסרים לשאר קהילת האתר

חסרונות
•    קהילת משתמשים דלה יחסית
•    ללא הפיקוח האנושי ישנן גם המון ידיעות שאינן רלוונטיות כלל
•    מנועי החיפוש "אינם מחבבים" את האתר במיוחד (ככל הנראה בגלל שאינו פופלרי כשאר האתרים)
•    לתפוז HIT אין כפתור לבעלי אתרים המציג את כמות המיקסומים, ושלא נותן את הזכות לאחרים להצביע בעבור ידיעת בעלי אתרים
•    לתפוז HIT אין תוסף לדפדפנים – תוסף הגשה מהירה

חדשות תפוז היט


4.    חדש-HOT

מכל אתרי החדשות השיתופיים ברשת, חדש-הוט הוא ככל הנראה הפופלרי מבינהם. חדש HOT מבין כל שאר אתרי התיוג מציג את התכנים הרלוונטיים ביותר לחדשות. באתר ניתן להמליץ על ידיעות.

יתרונות
•    תנועת גולשים גדולה במיוחד (טוענים לעשרות אלפים ביום)
•    קהילת משתמשי האתר גדולה
•    עידכונים חיים ומהירים המוגשים על ידי משתמשי האתר
•    גוגל ומנועי החיפוש "אוהבים" את חדש HOT
•    ישנו כפתור הניתן להתקנה באתרים, ובכך להעניק לאחרים את ההזדמנות להמליץ על הכתבה לגולשי חדש HOT
•    ישנו תוסף לדפדפן פיירפוקס ולדפדפן אקספלורר באמצעותו ניתן להגיש חדשה במהירות

חסרונות
•    קשה להכניס ידיעות חדשות (אנו נתקלנו מספר פעמים בסירוב האתר לקבל את הידיעה כחדשה)
•    משתמשים החשודים בשיווק אתרם או הגשת מאמר לא רלוונטי מסוננים ועלולים להיחסם – לעיתים קרובות שלא בצדק
•    אין תיוג של תמונות
•    תיוג הסרטונים אינו מודגש באתר
•    בעוד שניתן להמליץ לחיוב על ידיעות, לא ניתן להמליץ לשלילה

חדש HOT


5.    איידיג

iDig (מלשון I Digg), כמו הזרקור, גם הוא כוכב עולה בתחום התיוג והדיגוג. iDig אינו שונה במיוחד מהאחרים, אך הוא מביא עימו כמה תכונות מעניינות.

יתרונות
•    שינוי מראה האתר כולל את גדלי הפונטים
•    שליחת ידיעה בצורה פשוטה ונוחה
•    "זמן אמת" – דף בו ניתן לראות מה קורה באתר בזמן אמת, מי הגיש ידיעה חדשה, מי הצביע למי, ומי הגיב למה
•    ניתן לשמור ידיעות מעניינות
•    האתר משמש כסוג של רשת חברתית – ניתן להוסיף חברים ולשלוח להם הודעות

חסרונות
•    נדמה כי תנועת המשתמשים של האתר דלה במיוחד
•    מספר גדול יחסית של ידיעות לא רלוונטיות
•    לא ניתן להגיש קטעי וידאו מלבד על סרטונים מיוטיוב
•    לא ניתן להגיש ולהמליץ על תמונות

חדשות אידיג

 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet