אחסון אתרים חינמי

אחסון אתרים

אחסון אתרים בחינם?

להלן מדריך שיעזור לכם בבחירת אחסון אתרים חינמי כמו בלוגר, גוגל סייט, וורדפרס ואחרים. אמנם המדריך מיועד עבור אחסון אתרים חינמי אך הוא בהחלט רלוונטי גם עבור אחסון אתרים סטנדרטי בתשלום.

אמינות: יש לוודא מי עומד מאחורי השירות ומה מחוייבותו

ישנן חברות ישראליות שלצערי חושבות שמכיוון שהאחסון חינם, מותר להן לעשות כל שעולה על רוחם. אם זה ביום אחד בהיר הן מוסיפות וממשיכות למלא את האתרים שיושבים אצלהן בפרסומות, אם זה בחלק מהיום האתר מתחיל לקרתע, ואם זה ביום בהיר אחר מנהל האתר מחליט שהאתר שלך לא מוצא חן בעיניו והוא פוסל ומוחק אותו באמתלה שהבלוג נוגד את תנאי השימוש שעליו הסכמת עם פתיחת האתר, כמו בדיוק שלי אישית קרה עם "בלוגלי". ואז עבודה רבה של מספר חודשים יורדת לטמיון.

לעומת ההתנסות העגומה שלי עם בלוגלי, קראתי לפני מספר חודשים על מקרה הפוך. חברת יאהו שסגרה את האתר שהמציא את המושג אחסון אתרים חינמי – גיאוסיטיס. יאהו החליטה שהזמנים השתנו ושהמודל הכלכלי מאחורי גיאוסיטיס כבר לא רלוונטי ומשתלם. יאהו נתנה פרק זמן ארוך של כמעט שנה לבעלי האתרים שאיחסנו בגיאוסיטיס את אתרם בכדי לאפשר להם למצוא פתרון חלופי של אחסון אתרים. למה היא עשתה זאת למרות שיכלה לנתק את כולם בבת אחת? כי זה הכי הוגן לעשות. דבר שכנראה לעולם לא היה קורה בישראל.

וודא שניתן לנהל את האתר דרך ממשקי ניהול של גוגל וובמסטר או בינג או יאהו

כלי הניהול דוגמת גוגל וובמסטר מאפשרים למנהלי אתרים לקבוע נתונים חשובים על האתר וגם לקבל נתונים משמעותיים על איך מנוע החיפוש רואה את האתר. למשל: נתונים על שגיאות באתר, מילות חיפוש משמעותיות, קישורים נכנסים ועוד. כשמדובר על אחסון אתרים חינמי, החשיבות גוברת עקב האפשרות בגוגל וובמסטר להגדיר מעבר של אתר מדומיין אחד לדומיין אחר.

בכדי שאתר מסויים יוכל להיות מנוהל בגוגל וובמסטר, גוגל דורש לוודא כי אתה אכן בעל האתר או מנהל האתר. תהליך הוידוי יכול להעשות באמצעות שתי דרכים:
  • הכנסת מטה תג בכותרת דף הבית לפי הנחיות גוגל
  • הכנסת דף ריק HTML ששמו יהיה לפי הנחיות שקיבלתם מגוגל שהוא רצף אותיות ומספרים.

השתדל לבחור בספק אחסון אתרים חינמי שנותן לך את האפשרות לעשות שימוש בכלי ניהול אתרים דוגמת וובמסטר טולס של גוגל.

שלאתר שלך תהיה האפשרות לעשות שימוש בדומיין משלך

רוב רובם של שירותי האחסון בחינם מאפשרים לכל משתמש לקבל כתובת משלו תחת הדומיין שלהם. לדוגמה סאב דומיין משלך mywebsite.example.com או תיקייה משלך example.com/mywebsite.

ישנן מספר חברות אחסון אתרים בחינם אשר מאפשרות גם להשתמש בשם דומיין משלך. זה יתרון גדול במידה ותרצה לעשות זאת בעתיד.

אפשרות להגדיר את הכותרת ותאור הדף

תאורי מטה מסוג “title” , “description” קובעים איך מנוע החיפוש מתייג את תוכן הדף ובמקרה השני תאור המציג את התוכן בתוצאות החיפוש. חשוב מאד שתהיה לך שליטה מלאה על הפרמטרים האלו, וכי תוכל לערוך ולשנות אותם בהתאם לצרכייך.

סטטיסטיקות של האתר

אין ספק שסטטיסטיקות של האתר הינה אפליקציה חיונית ביותר. גם בכדי לספק את סקרנותינו אך גם ככלי להבין את מקור התנועה, יכולת לפקח על קמפיינים פרסומיים, ועוד. אני משתמש בעיקר (יחד עם רוב העולם) גם גוגל אנליטיק שאין לה מתחרים מבחינת נוחות ופונקציונליות וגם חינמית, וגם בתוכנה ברמה גבוהה בשם statcounter שיתרונה על גוגל אנליטיק היא ביכולת לספק נתונים בזמן אמת !! (לעומת גוגל אנליטיק שבה הנתונים מוצגים בהשהיה של יום אחד ולי כמו לכל הישראלים לפעמים קשה לחכות) שתי התוכנות מופעלות בצורה זהה על ידי שתילת קוד ג'אווה סקריפט בתחתית העמוד. יש לוודא שספק אחסון אתרים חינמי מאפשר שתילה של הסקריפט הזה.

עזרה במעבר לספק אחר

ספקי התקשורת בארץ לימדו אותנו שצריך לעבור דרך יסורים (ויא-דלה-רוזה) על מנת להשתחרר מהם. לא כך מקובל בעולם. לקוח שמחליט מסיבה כלשהי שמתאים לו לעזוב, מכבדים אותו ואת החלטתו ומקווים שיזכור אותנו לטובה ואולי יום אחד יחזור.

לאחר שיצרתם תכנים לאתר, שיווקתם אותו, והוא הפך לפופולרי, סביר להניח שבשלב מסויים תרצו לעבור לספק אחסון אתרים אחר שיותר מתאים למצב החדש שנוצר. יש לוודא שספק אחסון אתרים חינמי מאפשר לך להעתיק בקלות את החומר ולחילופין מאפשר לך להגדיר ניתוב מהאתר הישן אל האתר החדש, כך שלא תאבד את הגולשים ואת התנועה שיצרת בעמל רב ובזמן ממושך. השיטה המומלצת במקרה זה היא על ידי הגדרה הפניה 301 באתר הישן – הפנייה קבועה, וגם הגדרה בגוגל וובמסטר על שינוי כתובת זאת כמובן בתנאי כפי שצויין לעיל, מתאפשר לכם הגישה לגוגל וובמסטר כפי שמוסבר לעיל.

סיכום

בחירת אחסון אתרים חינמי שאינו מאפשר או תומך בפונקציות הבסיסיות כפי שתוארו לעיל, סביר שיגרום בעתיד לעוגמת נפש לנזקים כלכליים או תדמיתיים שהם ללא שיעור יהיו גבוהות מהכספים שנחסכו לכאורה מהשירות החינמי.

עידכון 2014: מבצע מיוחד של אחסון אתרים בחינם למשך חצי שנה וזאת ללא שום התחייבות בחברת אחסון אתרים מקצועית עם שירות ברמה הגבוה ביותר.
לפרטים לחץ עכשיו:
אחסון אתרים חינם




 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet