בעזרת השם- נולדה לי מפלצת

מסחר אלקטרוני
בערך כמה ימים לאחר פרוץ המיליניום קיבלנו החלטה חשובה בחברה. מסוג ההחלטות שנהוג לקרוא להם בארגונים "החלטות אסטרטגיות", שפירושם הוא לא שאנחנו עומדים לכבוש איזה מדינה עוינת במיוחד אלא שמתבשל פה למנכ"ל איזה שהוא רעיון משמעותי שאנחנו עוד לא יודעים איך לאכול אותו.

באינטרספייס, כחברה שמספקת שירותים של אירוח אתרים, ההחלטה הייתה בהחלט משמעותית- לספק אפשרות לאתרי מסחר אלקטרוני שאנו מארחים בשרתנו, מערכת לסליקת כרטיסי אשראי בזמן אמת.

המנכ"ל ביקש ממני שהמיזם הזה יהיה הבייבי שלי. יומיים אחר כך בישרה לי אישתי שהיא בהריון. שני הבוסים שלי הטילו עלי למצוא שמות למיזמיהם כי השם צריך להיות מדויק, מקורי, שיווקי ויצירתי, רק שהמנכ"ל שלי קרא לזה Branding.

אז עשיתי מה שחלק ניכר מהלקוחות שלנו עושים מדי יום, נכנסתי לאתר www.internic.co.il וטחנתי לו את הצורה. התברר לי מהר מאד שכל הדומיינים האינטואיטיביים לשני המיזמים נתפסו כבר מזמן.
לא רציתי שהבת שלי תסבול יום אחד שיקניטו אותה בגן בעוד מספר שנים "יא מאפנה, הדוט.קום שלך תפוס." במקביל גיליתי שכל השמות הרלוונטים הכוללים בתוכם את הצירופים commerce, cash, credit, pay וכו', או שנתפסו או שהקלדתי אותם עם שגיאת כתיב או שנרדמתי באמצע ההקלדה מרוב שיעמום.

שבעה חודשים, אלפי שורות קוד וחמש עשרה קילו מאוחר יותר, התינוקות עמדו לצאת לאוויר העולם ועדיין לא היה להם שם. הבוסים התחילו לגלות סימני עצבנות. במסופי הטסט החלו לזרום טרנזקציות ועסקאות אלקטרוניות בעוד שלאשתי החלו צירים. "תצא לנו מפלצת ללא שם" הבטיחה לי אישתי. מנהל הפיתוח היה יותר אופטימי, "תצא לנו חיה רעה".

ההארה הגיע מהבן שלי בן החמש, שלדעתו לכל ילוד רך חייב להיות שם של פוקימון (הנ"ל כבר אובחן על ידי מספר כותבים כחיה שזוללת בעיקר כסף להורים.) מיד נפל לי הטלכארד, הדרך לשם האולטימטיבי נסללה. בידיים רועדות בדקתי באתר קניית דומיין האם חיית הטרנזקציות החביבה פנויה, ואכן tranzila.com וכן tranzilla.com tranzila.co.il ,היו פנויים ! אחר כך טבענו את הסיסמא ש"בשביל לעשות כסף באינטרנט צריך חיה רעה."

כבר השארתי למומחים שעיצבו לי חיות רעות. אבל פסלנו שורה של דינוזאורים ותואמי ג'יג'ימונים על הסף והחלטנו להסתפק ברמיזה חיתית על ידי תמונה של נגיסה בכרטיס אשראי ופונטים של סרט אימים. "אחלה ברנדינג" אמר לי הבוס. "אתה דפוק" אמרה לי אשתי. לילדה שלי שנולדה בסימן טוב, כבר קראנו קרן למרות הדומיין התפוס אשתי פשוט פסלה על הסף כל מיני רעיונות קריאטיבים מידי לטעמה ולדעתה העבודה שיבשה לי קלינית את המוח.

הכותב, דרור גליקסמן, סמנכ"ל השיווק לשעבר של אינטרספייס Hosting, חולק חוויות אינטימיות וסודות מחדר הישיבות

 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet