כתיבת תוכן לאינטרנט – טיפים חשובים

ניהול תוכן


עולם המוכר שלנו ישנם סוגים רבים ושונים של מדיומים טקסטואלים, החל מכתיבה עיתונאית , דרך ספרות יפה ועד לכתיבה אקדמאית שהיא בדרך כלל הכתיבה בעלת הכללים הנוקשים ביותר. בעשרת השונים האחרונות החלו להחשיב גם את האינטרנט כמדיום בפני עצמו. אמנם באינטרנט אין כללים כתובים ואין שום גוף על שמורה כיצד יש לכתוב תכנים (בניגוד לקוד האתר שצריך להיות תקני), אבל בהחלט יש מספר לא מבוטל של נורמות כתיבת תוכן שמומלץ לנהוג לפיהן.

כתבו לגולשים ולא למנועי חיפוש

מנועי החיפוש היום מתוחכמים הרבה יותר מאי פעם והיכולת שלהם לזהות כתיבה לא טבעית (בעיקר עם מספר חזרות מרובות על מילות המפתח) משתפרת מעדכון אלגוריתם אחד למשנהו. כתיבה של תוכן באיכות נמוכה, תוכן שמועתק מאתר אחר ואפילו תוכן משוכתב כבר לא יעילה כמו פעם ולא תביא אתכם לראש התוצאות. לעומת זאת, תוכן טוב תמיד יוכל למשוך עוד גולשים.

דעו למי אתם כותבים

באינטרנט ישנם לא מעט סוגי אתרים : אתרי תדמית, בלוגים, אתרים שמורכבים מעמוד אחד (דפי נחיתה), אתרי חדשות, פורומים וכו'. לכל אתר שכזה ישנו סגנון כתיבת מאמרים שונה המתאים לו ולא מתאים לאתר אחר. למשל, בבלוג השפה היא בדרך כלל חופשית יותר, משולבת לעיתים בסלנג ונכתבת מגוף ראשון. לעומת זאת, באתר חדשות, הכתיבה היא בדרך כלל עיתונאית כאשר דעה או ביקורת מובאים רק בכתבות ביקורתיות. באתרי תדמית הכתיבה תהיה יותר שיווקית ופרסומית על מנת לשכנע אותנו לקנות משהו או להאיר את המותג באור חיובי.

לפני שאתם כותבים תכנים לאתר האינטרנט , מומלץ לבדוק מספר אתרים מקבילים בתחומים הקרובים אליכם ולבחון מהו סגנון הכתיבה שלהם.

גודש ומחסור בטקסט

מקדמי אתרים רבים יגידו לכם שככל שיש לכם באתר יותר טקסט, כך המצב יותר טוב. למרות זאת, אתרים עם כמויות גדולות מדי של טקסט הם לעיתים קשים לניווט או עמוסים מדי והגולש אינו יכול למצוא את התוכן שהוא מחפש באותו הרגע. 

אתר עם מעט מדי טקסט גם הוא לא טוב מכיוון שהרלוונטיות שלו למנועי חיפוש תרד ובנוסף, הגולש עלול לא למצוא כלל את המידע שהוא מחפש. אם למשל כתבתם 300 מילים על חזון החברה, אבל לא כתבתם דבר על השירותים שלה, הגולש עלול לאבד את סבלנותו ולחפש אתר אינפורמטיבי יותר.

במקרים בהם כמות הטקסט מספיקה, אך עדיין יש תחושה שהעמוד לא שלם, ניתן להוסיף גם מדיה עשירה כגון תמונות וקטעי וידאו, אלו גם עוזרים להפחית את העומס מכיוון שניתן לשלב את הטקסט ביניהם.

חשבו מראש מי יכתוב לכם את התכנים

מכיוון שכתיבת תוכן עבור האינטרנט היא כאמור כתיבה של נורמות ולא כללים נוקשים, ישנם בשוק לא מעט כותבי תכנים בלי הכשרה מתאימה וגם בין הכותבים המוכשרים יותר, יש טובים יותר וטובים פחות. במידה ואתם לא כותבים את התוכן בעצמכם, בקשו מכותב התכנים המיועד להראות לכם דוגמאות כתיבה וכמו כן בדקו שהוא לא משכפל או משכתב מאמרים שכבר כתב בעבר. את המחירים מחשבים בדרך כלל לפי מילה ולכן עליכם לדעת באיזה אורך ממוצע יהיו התכנים באתר, אחרת תמצאו את עצמכם נדרשים לשלם סכום שאולי לא חשבתם עליו כלל.

מבחינת מחירים, כותב יקר יותר הוא לא בהכרח טוב יותר, ולכן יש בהחלט מקום למיקוח או לבחינת מועמדים נוספים, גם כאשר הכותב הנוכחי מספק את הצרכים שלכם. אחת הדרכים להורדת עלויות היא באמצעות הזמנת כמות גדולה יותר של תכנים.

 
 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet