חיפוש דומיין - בדיקת תוקף דומיין

מספר טיפים להיכרות עם פרטי הדומיין שלכם – כיצד תבטיחו שלא יאבד?

אתה בעל עסק קטן וחלק מהלקוחות שלך מגיעים דרך אתר האינטרנט שהקמת. אתה בעל חנות וירטואלית ומחזור המכירות שלך תלוי לחלוטין בפעילות אתר האינטרנט שלך. אתה מנהל השיווק של תאגיד גדול ואחראי על על מספר אתרים קהילתיים לכל אחת מהמחלקות בחברה בהם העובדים מבקרים מידי יום.

ובוקר אחד (למרות שקבלתם כמה וכמה התראות דוא"ל בחודשים האחרונים) אתה מגלה שהאתר לא זמין. זרם הטלפונים הרגיל נפסק, ההזמנות היומיות בחנות נעלמו והעובדים מתקשרים בפניקה כי נעלם להם מידע חשוב למצגת. ומה עכשיו? מתקשרים לחברת האינטרנט לבדוק מה קורה ומגלים שהדומיין של אתר האינטרנט שלך פג תוקף.

עבור דומיין ישראלי (בסיומת .co.il או .org.il) הסיפור בד"כ לא כל כך נורא. הדומיין נשאר פעיל גם לאחר פג תוקפו, בין 30 עד 60 יום. לעומת זאת, דומיין בינלאומי יפסיק לפעול מיד בסיום התוקף והוא עלול להימחק בכל זמן עד 45 יום ממועד תום התוקף, לפי נהלי רשם הדומיינים. בכל מקרה, חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולוודא שכל הדומיינים שלכם מחודשים בזמן, על מנת להימנע מתקלות ובעיות.

כיצד בודקים את תוקף הדומיין? הפרטים בבדיקת WHOIS כל כך מסובכים!

על מנת להקל עליכם את התהליך, אנחנו מעמידים לרשותכם את כלי בדיקת תוקף הדומיין. תוכלו להכניס את שם הדומיין שלכם (למשל, mydomain.co.il) לשדה מטה ותקבלו את התאריך בו הדומיין פג תוקף.

אם בכל זאת אתם מעוניינים להתעמק בפרטי הרישום של שם הדומיין שלכם, להלן פירוט המידע שמוצג במערכת ה-Whois.

מהו Whois? בבסיסו, whois הוא פרוטוקול לאחסון ובדיקת נתונים עבור שמות רשומים ברשת האינטרנט – כגון שמות דומיינים, כתובת IP ועוד. על ידי שימוש בשאילתת whois ניתן לבדוק פרטים פרטים פומביים אודות השם הרשום.

שאילתת whois לדומיין ישראלי ניתן לבצע באמצעות אתר האינטרנט של איגוד האינטרנט הישראל. לדומיין ישראלי אי אפשר להפעיל פרטיות, כך שהפרטים עבור כל שמות הדומיינים בישראל זמינים באופן פומבי לכל. בדיקת whois לדומיין בינלאומי אפשר לבצע באמצעות מספר אתרים שונים (לדוגמה, who.is, domaintools.com ועוד). עבור דומיין בינלאומי אפשר להפעיל שמירת פרטיות כך שהפרטים לא יופיעו בבדיקת whois. בעת רכישת דומיין באינטרספייס תוכלו לקבל שירות שמירת פרטיות לדומיינים בינלאומיים ללא תשלום נוסף.

פרטי הדומיין מחולקים לשלושה חלקים עיקריים.

  1. תאריכי יצירת, עדכון ותוקף הדומיין בנוסף לסטטוס העברה (פתוח או סגור). הפרט החשוב שצריך להסתכל עליו כאן הוא Validity Date – תאריך תוקף. זהו התאריך בו יפוג תוקף הדומיין. יש לחדש את הדומיין לפני תאריך זה על מנת להימנע מבעיות.
  2. פרטי בעל הדומיין ואנשי הקשר המשוייכים אליו. לרוב הפרטים יהיו זהים אך לעיתים לו. במיוחד בחברות גדולות, יתכן שהחברה תהיה רשומה כבעלת הדומיין אך מנהל ה-IT יהיה רשום בתור איש קשר לצרכים אחרים. אם אתם רוצים לפנות לבעל האתר ולא מצליחים לאתר את הפרטים שלו, לעיתים תוכלו להעזר ב-whois לשם כך.
    את פרטי אנשי הקשר של הדומיין שלכם תוכלו לעדכן באמצעות ממשק ניהול הדומיינים שלכם.
  3. פרטי שרת ה-DNS  אליו מופנה הדומיין וכן פרטי רשם הדומיינים אצלו מנוהל הדומיין. פרטים אלו שימושיים אם במקרה עבר זמן רב ושכחתם לאיזה חברה לפנות לטיפול בשם הדומיין שלכם או במקרה ואתם רוצים לודא שהוא מופנה לשרת הנכון.
קיראו עוד: מדריך בחירת דומיין

רוצים דומיין משלכם? רישום דומיין


 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet