שרותי הרשת חיים ובועטים

כלי אינטרנט
באמצע שנת 2000, בחסות האופטימיות הכללית ששררה בשוק באותו זמן, הציגה חברת מיקרוסופט לראשונה לציבור את ה NET. הערכת החברה אז היתה ששנת 2002 תהיה שנת ההמראה של מה שנקרא "שירותי ווב" (Web services).

נדרש מסר ברור וחד
והנה חלפה שנת 2002 ולא נרשמה התקדמות מרשימה בתחום, ומעטים יחסית מוכנים לנסות את ה NET. יתכן שאם אפשר היה לחזור מעט אחורה בזמן, במיקרוסופט היו מבהירים טוב יותר מהו המסר של מוצר זה ומהם יתרונותיו הרבים.
מדובר בטכנולוגיה מוכנה, שיכולה לסייע מאוד לפירמות להיות יעילות וחסכוניות יותר, ובטח ישנם סיפורי הצלחה שלא זכו עדיין להד תקשורתי מספיק.

טכנולוגיה משמעותית במיוחד
המאמינים בשירותי הווב (web services) סבורים כי מדובר בטכנולוגיה משמעותית במיוחד, מסוג הטכנולוגיות בעלות הפוטנציאל לשנות את צורת האינטראקציה בין עסקים ללקוחותיהם ובין עסקים לבין עצמם. בשלב הראשון היה מעין "הייפ" סביב שירותי הווב, שגרם לציפייה שהנה הנה יגיע לקיצו המשבר המתמשך בכלכלת האינטרנט המרוסקת.
זה לא התממש, וכעת ברור - השינוי לא יקרה בין לילה, אך נקודת האל-חזור כבר מאחורינו. השינוי יבוא בדמותו של תהליך איטי במסגרתו ילמדו עסקים את היתרונות שבפתרונות שמציעים שירותי ווב, ויאמצו אותם כאמצעי מצוין לשיפור יחסים עם לקוחות ולהעלאת יעילות הארגון. יש עדיין מספר בעיות שעל מפתחי הטכנולוגיות לפתור, בין היתר הנושא הכאוב והמוכר של אבטחת מידע ראויה לשמה, וכן נושא של סטנדרטים גלובליים אחידים.

סקטורים מובילים בתעשייה
ישנם סקטורים בתעשייה שמסתמנים כמובילים בניצול של שירותי הווב לצורכיהם, והם גורמים במידה רבה למפתחי הטכנולוגיות להאיץ את קצב הפיתוח. למשל – תחום ה Healthcare בארה"ב: בחברת Providence Health System חיפשו דרך לקשור את כל מערכות המידע יחד וגם לשדרג אותן לטובת המשתמשים, מבלי להתחיל הכל מהתחלה. בעזרת תשתית NET. של מיקרוסופט ותוכנה של חברת Infravio, יכולה החברה לקשור בין אתר האינטרנט שלה למספר בסיסי נתונים קיימים שלה ומערכות לגאסי נוספות.
המערכת החדשה הפחיתה באופן משמעותי את הזמן הנחוץ לחולה לקבוע תור אצל רופא או הזמן הנחוץ לרופא לגשת אל הנתונים. שירותי הווב מאפשרים שירות הרבה יותר נוח למבוטחים, לרופאים ולמשתמשים אחרים.
Narragansett Technologies, חברה מתחום אחר, פיתחה תוכנה המיועדת לסייע למשווקים למדוד את היעילות שבקמפיינים הנערכים באמצעות דואר אלקטרוני. המערכת בודקת את מספר הודעות שנפתחו ו/או הועברו הלאה, ונעזרת ב Visual Studio של ה NET.
גם בחברת IBM אוספים סיפורי הצלחה הקשורים בשירותי ווב. אותם סיפורים מדגישים את הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיה זו. אחד המקרים המעניינים הוא זה של חברת Photon Research Associate העוסקת בפענוח ומכירה של צילומים הנעשים ע"י לווינים.
החברה שכרה את IBM כדי לשפר את קצב ואיכות ההורדה של הצילומים מהלווינים עצמם, וכן את האופן בו ניתן להפיץ את הצילומים למשתמשים. השימוש בשרתי WebSphere ובשירותי ייעוץ של IBM ענה על הצורך שהביעה החברה.

מועצת ה NETהישראלית
בישראל מתבצעת פעילות שיווק חשובה ונמרצת ביותר ע"י מנהל קבוצת ה NET. – דורון זוהר , הפעילויות המגוונות כללו הקמת מועצת ה NET. בה משתפים פעולה מיטב היועצים והמיישמים , כמו כן מפגשי לימוד וחומרים רבים ומגוונים המוזרמים ישירות לאנשי המפתח בתחום.
להערכתי השקעתה העקבית של מיקרוסופט ישראל בתחום בשיווק ובהטמעת הנושא תחזיר את עצמה ובגדול.
עידו לוי הוא מנכ"ל חברת הייעוץ Global Marketplace Consulting Ltd המתמחה בייעוץ ויישום לפרויקטים בתחום מערכות מידע ו E-BUSINESS .
לתגובות idolevi@yahoo.com , www.glmp.co.il.
 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet