קידום אתרים ושיווק האתר לפי ניתוח התנועה בו

קידום אתרים
"שיווק חכם יותר" באמצעות אינטרנט הוא פשוט: שיווק המונע על ידי תובנה ברורה שכוח המקור העשיר ביותר שלה בא היום מניתוח הפעילות וההתנהגות של הלקוחות בפועל והלקוחות הפוטנציאליים המבקרים באתר שלכם.

האם אתם מעונינים לצפות בפעילות המבקרים באתר שלכם? לתפוס את תגובת המבקרים למוצרים, שירותים ומידע? לעקוב אחרי תנועת מבקר שמסתיימת ברכישה? לדעת שהמבקרים בחרו בפעולות שרציתם שייבחרו? רוצים לראות את כל המידע הזה בדוחות מתומצתים, קלים לפענוח, המספקים תשובות להחלטות מסחריות חשובות בהרף עין?

אין זה משנה אם אתם משקיעים רק חלק או את כל המאמצים השיווקיים באתר, או שאינכם משקיעים בו כלל וכלל; זה לא העניין. סביר להניח שרוב הלקוחות הפוטנציאליים או הלקוחות הקיימים מבקרים באתר כנקודה הראשונה של יחסי הגומלים ביניכם.

פעילותם בתוך האתר תספק אוצר של מידע שניתן להפוך לביצועי, או מידע שיראה באילו פעולות יש לנקוט על מנת להגביר את ההצלחה של הביקורים האלה, עבורכם בתור עסק ועבורם כמבקרים באתר.

לימוד הפעילות וההתנהגות שלהם באתר מכונה, באופן פשוט, "ניתוח ווב" (web analysis). עבור משווקים, אין חידוש בלימוד של פעילות והתנהגות זו.

תהיתם מדוע החלב נמצא תמיד בחלקה האחורי של המכולת? זהו המדע של ניתוח קמעונאי בפעולה. מנהלי המקום יודעים שתצטרכו ללכת בין המעברים על מנת להגיע לחלב וקרוב לודאי שתמצאו משהו נוסף לו אתם זקוקים. זה הגיוני, חכם ובנוי לאחר ניתוח של מעקב צמוד על נתונים של דפוסי פעולה והתנהגות צרכנים.

ניתוח פעילות אתר אינטרנט הוא למעשה "מבוא לשיווק", אך בשם מפוצץ יותר. זו אותה קבוצה של מושגי יסוד: פילוח קהל היעד, עלות על כל אלף איש אליהם מגיעים, וכד'. אתם עוקבים לאן הולכים האנשים, מה הם אוהבים ומה לא; לאחר מכן אתם מתכננים אסטרטגיות ומסעי פרסום, או מתאימים דברים קיימים לפי התוצאות. לדוגמה: בעולם המקוון, המעקב על הדרך בה משוטט צרכן כלשהו בחנות וקונה חלב (או כל מוצר אחר) מוכר בשם "ניתוח מסלול" (path analysis). לעומת זאת, בעולם הלא מקוון, מדובר רק בהנחה שהצרכנים יקנו, אולי, כמה עוגיות בדרכם לאגף דברי החלב.

הניתוח של אתר אינטרנט אינו דורש תחכום מיוחד, אך הוא יוצר בו זמנית מכשול: ללא מידע רלוונטי ודוחות ברורים, נתוני האתר הם כמו ערימת ספרים גדולה על הרצפה. כל המידע שם, אך לא תוכלו למצוא אותו. השאלה היא: מה בדיוק אתם מנתחים בווב, וכיצד תשווקו את מוצריכם בדרך חכמה יותר לאור המידע שתלקטו?

להבין מה יש לנתח ובאיזה צעדים לנקוט כתוצאה מכך הם המדע של עולם השיווק החדש. כיום, קמפיינים שיווקים חייבים להיות מתוכננים כך שניתן יהיה למדוד, לנתח ולשפר אותם.

מארג הווב מאפשר עכשיו ניתוחים שיווקיים מתוחכמים ונגישים לארגונים בכל גודל ותקציב.

הבעיה: רוב המשווקים, לא זו בלבד שאינם מצוידים כראוי לעריכת ניתוחים ופרשנות של המספרים המתקבלים, אלא שהם אינם יודעים מה למדוד וכיצד לעשות זאת.

למשווקים יש היום דרך פשוטה להגיע למידע רב יותר בפחות מאמץ מזה שהיה דרוש בעבר ומבלי להוציא סכומי עתק: רשת האינטרנט. מאחר וכל נתוני ההתנהגות של המבקרים באתר וכל קישור עליו הם לוחצים נלכד, למשווקים יש גישה לניתוח המידע לו הם זקוקים.

היסודות של ניתוח אתר אינטרנט הם פשוטים. יש שלוש רמות של מידע שניתן לבחור ביניהן:

1. דיווח על תעבורה, שמספק מידע גולמי על הפעילות, כגון מספר המבקרים וצפייה בעמודים שיש באתר.
2. ניתוח של התנהגות המבקרים, המעניק מידע רב יותר במספר מימדים של פעילות המבקר, כגון גורם ההצלחה של קמפיין שיווקי, כך שניתן לראות מאיפה מגיעים הלקוחות האיכותיים.
3. מודיעין על הלקוח, המספק לכם נתונים אישיים על כל מבקר ולקוח, ממזג מידע זה עם הפעילות של האתר, כך שתוכלו לקבל מבט מלא על פעילות הגומלין בין הלקוח לבין הארגון שלכם.

לסיכום, קיימות מספר תוכנות המנתחות את פעילות אתר האינטרנט. לתוכנות אלו אפשרויות ניתוח מגוונות ובזירה התחרותית של הסחר האלקטרוני, החברות אשר מלקטות, מנהלות ומשביחות את הנפח הרב של המידע אודות המבקרים באתר בדרך המהירה והחכמה ביותר הן אלו המצליחות.

1. תוכנת Urchin שנרכשה ע"י גוגל וכיום ניתן להשתמש בה ע"י פתיחת חשבון בגוגל אנליטיק

2. תוכנת statcounter שיתרונה על גוגל הוא בכך שהיא מאפשרת צפייה בזמן אמת בתנועת המבקרים באתר.

המערכת המושלמת לקבלת דוחות תנועה באתרך

גוגל אנליטיק ובעבר Urchin התוכנה המתקדמת לניתוח קבצי לוג על השרת ללא צורך בהורדתם והצגתם בצורה
סטטיסטית. אין צורך בהתקנה מקדימה המערכת מנתחת את קבצי הלוג שנוצרו על השרת
ומתרגמת אותם בצורה גרפית ומספרית נוחה להבנה, השימוש במערכת באמצעות הדפדפן.

אפשרות לקבל ניתוח תנועה לפי תאריכים מסוימים.
אפשרות לקבל ניתוח תנועה לפי תדירות הקבצים המבוקשים
אפשרות לקבל ניתוח תנועה לפי מערכת ההפעלה של הגולש.
לפי הדפים שניצפו הכי הרבה.
לפי מילות החיפוש שהובילו את הגולש לאתרך.
האתרים שהפנו את הגולש אל אתרך.
מעקב אחרי דפים מענינים ולחילופין דפי נטישה
קבלת מידע לפי חתך גיאוגרפי
ועוד

בעזרת המידע שהוזכר למעלה ועוד מידע רב נוסף תוכל אתה - בעל אתר האינטרנט
לבצע אופטמיזציה מלאה להמשך פעילות האתר והאופן בה הוא יוצג ויפורסם.

לפרטים נוספים אודות קידום אתרים

 
דף בית: אינטרנט כל הזכויות שמורות ל InterSpace Hosting בע"מ Home: Internet