קידום אתרים במנועי חיפוש |
קידום אתרים | |||
שיווק ממוקד במנועי חיפוש - קידום אתרים מקצועיהשיווק באמצעות מנועי חיפוש תופס נתח גדל והולך ממאמצי השיווק של חברות באינטרנט והסיבה לכך ברורה: סקרים אחרונים מוכיחים כי הרוב המכריע של העסקאות המתבצעות ברשת האינטרנט מבוצעות על ידי גולשים שהגיעו ממנועי חיפוש!באופן עקרוני ניתן לחלק את אפשרויות השיווק באינטרנט כיום לשני ערוצים מרכזיים: הראשון - מודעות פרסום (באנרים) מהווה, למעשה, מעין הסבה של דפוסי הפרסום המקובלים במדיה המסורתית לשימוש במדיה מקוונת בעוד השני - שווק באמצעות מנועי חיפוש היינו ייחודי לאינטרנט ועושה שימוש מלא בעוצמת הכלים הטכנולוגיים החדשים המאפשרים שווק ממוקד ברמה שטרם הושגה בעבר. מודעות פרסום (באנרים) לעומת קידום במנועי חיפוש. ההבדל העיקרי בין הניסיון "לצוד" לקוחות באמצעות פרסום מודעות באתרים לבין נוכחות חכמה במנועי החיפוש נעוץ באופן המפגש של הלקוח הפוטנציאלי עם המסר הפרסומי של המפרסם. בעוד הבאנר של המפרסם נוכח באופן פסיבי באתר או אתרים מסוימים (לעיתים קרובות אתרים שהגולשים בהם אינם נמנים כלל עם קהל היעד הרלוונטי) ממתין למפגש אגבי עם גולש המתעניין בשירות / מוצר הספציפי, תוצאת חיפוש במנוע חיפוש מתקבלת רק לאחר שהגולש ביצע חיפוש מסוים! עובדה המוכיחה מעל לכל ספק את רמת העניין שלו במוצר או השירות הנ"ל. ROI - החזר על השקעה מדידת ההחזר על ההשקעה (ROI - return on investment) הנה פשוטה ביותר ברמת העיקרון ומתבססת על השוואה אחת בלבד - יחס ההחזר מן הפעילות השיווקית בעבור כל דולר שהושקע. מניתוח מקיף של תקציבי פרסום מתחומים שונים מתגלה במלואו ההבדל הגדול בהחזר על ההשקעה בין פרסום באנרים לבין השיווק הממוקד במנועי חיפוש. תוצאות אלו מאשרות למעשה את אחת העובדות הבסיסיות בשיווק : הסיכויים לבצע מכירה כאשר הלקוח מעוניין מראש בהצעת המפרסם גדולים פי כמה מאשר ניסיון לבצע מכירה ללקוח פוטנציאלי אקראי. קידום אתרים - איך זה עובד?
כיום קיימים שלושה מסלולים המאפשרים קידום אתרים ומיקום חכם במנועי חיפוש: |
< קודם | הבא > |
---|